לפני שבוחרים בעל מקצוע לביצוע העבודה - מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר על מנת להבין את סדר הגודל של המחיר הראלי
חשוב לחלק את התשלום עם בעל המקצוע לחלקים לפי קצב ההתקדמות - ככה תשמרו על האינטרס המשותף שהעבודה תתבצע.
התקשרו כבר היום ובידקו האם גם אתם יכולים לחלץ הון כנגד הנכס שברשותכם
הידעת: אם הנך בעל נכס ומעל גיל 60 תוכל לחלץ הון עצמי כנגד הנכס שלך ללא החזר חודשי בכלל!
אין לך הון עצמי? התקשר וגלה כיצד גם אתה יכול כבר היום להתחיל להשקיע בנדל"ן
לפני ביצוע עסקה - חייבים להתייעץ עם שמאי מקרקעין.
לא רוצים לקחת משכנתא? הצטרפו אלינו להשקעה באחד הפרויקטים שלנו!

מהן קרנות ריט? המדריך המלא להשקעות בטוחות

רשות המיסים נדל"ן

בנוף ההשקעות המשתנה ללא הרף של היום, קלאסיקות מסוימות לעולם לא מאבדות את הפיתוי שלהן, בייחוד כשמדובר בהשקעה בנדל”ן. מזה משך מאות שנים, נכסים מוחשיים כמו קרקעות ומבנים שימשו מעוז נגד מצבים של אינפלציה ומערבולת כלכלית. עם זאת, בעלות ישירה על נכסים יכולה להיות מאמץ מורכב ועתיר משאבים. בדיוק כאן נכנסות לתמונה קרנות ריט, או בשמן המלא Real Estate Investment Trust, אשר מציעות אלטרנטיבה אלגנטית להשקעה ישירה בנדל”ן. בואו נצלול עמוק יותר לתוך העולם המרתק של קרנות ריט, נחקור את הפורטפוליו המגוון שלהן ונסביר מדוע הן נחשבות להשקעה פופולרית במיוחד בשווקים כמו ישראל.

חיפושים קשורים:

למה חשוב להבין את המשמעות של קרנות ריט?

קרנות השקעות בנדל”ן (REIT) הן כלי השקעה המאפשר למשקיעים בודדים לקנות מניות בתיקי נדל”ן מסחריים המניבים הכנסה. בעיקרו של דבר, כשאתם משקיעים בקרנות ריט, אתם מאחדים את הכסף שלכם עם משקיעים אחרים כדי לקנות, להחזיק או לממן נדל”ן מניב במגזרים שונים – בין אם זה שטחי מסחר, בנייני משרדים או אזורים מיוחדים כמו מתקני בריאות ומרכזי נתונים. לאחר מכן, קרנות ריט מחלקות לפחות 90% מההכנסה החייבת שלהן לבעלי המניות בצורה של דיבידנדים. הבנה של REITs היא קריטית מכמה סיבות. ראשית, הן מציעות שילוב ייחודי של הכנסה ופוטנציאל צמיחה, המשמשים כדרך משתלמת לגיוון של תיק ההשקעות שלכם. שנית, מכיוון שמדובר בקרנות הנסחרות בבורסה, קרנות REIT מספקות נזילות שהשקעות נדל”ן ישירות אינן יכולות לספק ומאפשרות לכם לקנות או למכור מניות בדיוק כמו כל מניה אחרת. לבסוף, תשלום הדיבידנד החובה שלהן מעניק למשקיעים זרם הכנסה יציב, מה שהופך אותן לאטרקטיביות עבור משקיעים ממוקדי תשואות. 

בהתחשב בתכונות המשכנעות הללו, ידע מקיף על קרנות ריט יכול לשפר משמעותית את אסטרטגיית ההשקעה שלכם. בין אם אתם משקיעים ותיקים או מתחילים המחפשים אחר דרכים חכמות להגדיל את כספכם, REITs מציעות הזדמנות פז להיכנס לשוק הנדל”ן החזק ללא הסיבוכים של בעלות ישירה.

ניפוץ המיתוסים לגבי מורכבות ההשקעה בקרנות REIT

אז מה בעצם כוללת השקעה בקרנות ריט? תחשבו על REIT כחברה שמחזיקה, מפעילה או מממנת נכסים שמייצרים הכנסה. נכסים אלה משתרעים על מגזרים שונים, כולל שירותי בריאות, חללי תעשייה וקמעונאות. השקעה בקרן REIT מעניקה לכם חלק מעוגת הנדל”ן המגוונת והטעימה הזו. לעיתים משקיעים טועים לחשוב שהשקעה מסוג זה עלולה להיות מסוכנת, אך הן מציעות את כל היתרונות של בעלות על נדל”ן עם חסרונות מינימליים. בזכות כך, קרנות ריט מספקות למשקיעים שהשקעה ישירה מרתיעה אותם נקודת כניסה מעולה לשוק. היבט נוסף משכנע של קרנות ריט הוא הגיוון שהן מציעות, במיוחד כשמדובר בתשתיות. תשתיות REIT משקיעות בעיקר בנכסים החיוניים לתפקוד הכלכלה, כגון צינורות אנרגיה, מגדלים אלחוטיים ומרכזי תחבורה. בדרך כלל מדובר בנכסים עם תוחלת חיים שימושית ארוכה ותזרים הכנסה קבוע, מה שהופך את תשתיות ה-REIT לאטרקטיביות במיוחד. העמידות שלהן גבוהה מאוד במצבים של משבר כלכלי, אפילו בזמנים מאתגרים, והביקוש לשירותים חיוניים פוחת רק לעתים רחוקות.

איך השקעה בקרנות ריט בישראל מתבצעת?

קרנות REIT אינן בלעדיות לארצות הברית ואירופה. למדינות רבות יש גרסאות משלהן ל-REIT, כולל ישראל כמובן. בשנים האחרונות, ישראל מראה סימנים של שוק REIT מתפתח, לצד שינויים רגולטוריים שמטרתם לקדם השקעות בנדל”ן. ישראל ידועה בתעשיית הטכנולוגיה המשגשגת ובחוסן הכלכלי שלה ומציעה קרקע פורייה במיוחד להשקעה בנדל”ן לכל סוגיו. מבנה ה-REIT בישראל זוכה לתשומת לב רבה בזכות גמישותו והגיוון שהוא מציע. בין אם מדובר בחללי משרדים מפוארים בתל אביב או בפארקים טכנולוגיים מתפתחים, ההזדמנויות הן מגוונות ורבות. קרנות ריט בישראל מעניקות לכם כרטיס זהב ליהנות ממיזמי נדל”ן ייחודיים ויוקרתיים מבלי להתמודד עם הטרחה של ניהול נכסים בארץ.

האם ישנם סוגים שונים של קרנות ריט?

כמו בכל סוג השקעה, לא כל ה-REIT הן אותו הדבר. תמצאו קשת רחבה של אפשרויות עם פרופילי סיכון ותשואות משתנים. קרנות ריט למגורים, למשל, מתמקדות בבנייני דירות ועשויות להציע תשואה יציבה אך צנועה יותר. לעומת זאת, ריט קמעונאי, עם נכסים כמו מרכזי קניות, עשוי להציע תשואות גבוהות יותר אך יכול להיות רגיש לשפל כלכלי. כדי לקבל החלטה נבונה, יש לשקול את היתרונות והחסרונות של כל סוג, להעריך אותם לאור יעדי ההשקעה שלכם ולקחת בחשבון את היכולת שלכם לקחת סיכונים. מעבר לכך, כשזה מגיע להשקעה, שאלה נוספת עולה לעתים קרובות – איך קרנות ריט בהשוואה לקרנות השקעה מסורתיות? בעוד ששתיהן שואפות לייצר תשואות למשקיעים, REITs מציעות את היתרון הייחודי של שילוב ההיבטים הטובים ביותר של השקעה בנדל”ן עם הנזילות של שוק המניות. המשמעות היא שאינכם צריכים להשקיע סכומי כסף גדולים או להתמודד עם המורכבות של ניהול הנכס.

מהם היתרונות של השקעה בקרנות REIT?

בין אפשרויות ההשקעה הרבות, קרנות REIT בולטות מכמה סיבות. המבנה שלהן מאפשר הכנסה קבועה באמצעות דיבידנדים, שיכולים להועיל במיוחד לתכנון פרישה או יצירת תזרים מזומנים נוסף. הן גם כלי מצוין לגיוון מכיוון שלעתים קרובות הן נמצאות בקורלציה הפוכה עם שווקים פיננסיים אחרים. לדוגמה, כאשר שוק המניות בירידה, הנדל”ן מחזיק או אפילו עולה בערכו, יתרון שיכול להציע גידור מפני תנודתיות בשוק.

ומה לגבי מיסי נדל”ן בהקשר של קרנות ריט?

הקשר בין מיסי נדל”ן, עסקאות נדל”ן מסחרי וקרנות ריט קשורים זה בזה. בעסקת נדל”ן מסחרי טיפוסי, מיסים נדל”ן שונים כגון ארנונה, מיסי רווח הון ומסי עסקה כמו מס בולים עשויים לחול. קרנות ריט, אשר לרוב מחזיקות בפורטפוליו של נכסי נדל”ן מסחריים, כפופות גם להשלכות מס אלו. עם זאת, ל-REIT יש בדרך כלל מבנה מס ייחודי המאפשר להם להעביר את רוב הכנסותיהם לבעלי המניות כדיבידנד, ובכך להימנע ממס הכנסה של חברות. בתמורה, בעלי המניות אחראים לתשלום מסים על אותם דיבידנדים. מבנה חסכוני זה הופך את ה-REIT לאפיק השקעה אטרקטיבי במיוחד.

השאלות הבוערות שלכם לגבי השקעה בקרנות ריט

עד כמה השקעות ריט נזילות? 

REITs מציעות נזילות מצוינת מכיוון שהן נסחרות בבורסות הגדולות.

מהן השלכות המס על דיבידנדים? 

על דיבידנדים של REIT בדרך כלל חל מס כהכנסה רגילה, אך עשויים להיות כפופים לחוקי מס שונים בהתאם למדינה, הפעילות וסוג ההכנסה.

איך מתחילים להשקיע ב-REIT? 

השקעה ב-REIT היא קלה כמו רכישת מניות דרך חשבון תיווך או עסקת נדל”ן מסחרי, בדומה לרכישת מניות.

לסיכום

השקעה בנדל”ן לא חייבת להיות כרוכה בקשיים משפטיים או התנהלות מול שוכרים. באמצעות השקעה בקרנות REIT, אתם יכול לקבל חשיפה לנכסי נדל”ן מובחרים ללא כאבי הראש הנלווים. תשתיות REIT מציעות מגן מבוצר מפני תהפוכות של השוק, במיוחד בישראל. בהתחשב ביתרונות הרבים של קרנות ריט, כולל ההבטחה להכנסה עקבית באמצעות דיבידנדים, קל להבין מדוע הן תפסו מקום כנכס חשוב בכל תיק השקעות מגוון. בין אם אתם משקיעים מנוסים או מתחילים המעוניין להתגונן מפני תנודתיות, REITs מציעות שלל יתרונות להשקעה בטוחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוהבים לקרוא על תחום הנדלן, השאירו פרטים והירשמו לקבלת עדכונים

עוד נושאים בתחום הנדל״ן:

אתם כמעט שם... מלאו פרטים ותועברו אל השאלון ב YOU TEST
50%

חשוב למלא את כל הפרטים במדוייק על מנת לקבל את התוצאות

Call Now Button