מכירת בית בישראל בשנת 2024 – כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את זה נכון

אז החלטתם למכור את הבית ב-2024? מזל טוב! אבל רגע לפני שאתם מעלים מודעה ברשת ומזמינים קונים פוטנציאלים לביקור בבית, חכו שנייה. האם אתם באמת מוכנים לתהליך המורכב הזה? האם אתם יודעים מהם הצעדים הקריטיים להצלחה?

״קבוצת דה האס״ המובילה בליווי משקיעים והשקעות נדל”ן בישראל, מבטיחים שאחרי שתקראו את המדריך המקיף הזה, תדעו את כל מה שצריך לדעת כדי להפוך את מכירת הבית שלכם ב-2024 לחוויה מוצלחת, מהירה והכי חשוב- רווחית. 

אז תישארו איתנו, הולך להיות מעניין! עם ליווי מקצועי של קבוצת דה האס, תוכלו להפוך את חלום המכירה המוצלחת למציאות.

הכנות מקדימות למכירת הבית – מה באמת חשוב?

לפני שאתם מתחילים לחשוב על מחיר, פרסום ותיווך, צריך לעשות שיעורי בית רציניים. בסופו של דבר, אתם עומדים למכור את הנכס היקר ביותר שלכם, ואסור להשאיר שום דבר ליד המקרה. הנה כמה צעדי הכנה חשובים:

1. בדקו את מצב השוק – לפני שמתקדמים, חשוב להבין את המצב בשוק הנדל”ן. האם זאת תקופה של האטה או דווקא גאות? מהם מחירי השכירות והמכירה הנהוגים באזור שלכם? האם יש ביקוש גבוה לנכסים כמו שלכם? ענו לעצמכם על השאלות האלו כדי לדעת למה לצפות.

2. אספו את כל המסמכים הרלוונטיים – כדי להימנע מהפתעות ועיכובים בתהליך, חשוב מאוד שכל המסמכים יהיו מסודרים ומוכנים מראש. מדובר בהוכחת בעלות על הנכס, היסטוריית תשלומי ארנונה, אישורים מהוועד, תוכניות בנייה ומסמכים משפטיים נוספים כנדרש. 

3. בדקו את הנכס לעומק – לפני שאתם מעמידים את הבית למכירה, חשוב לעשות שיקוף מלא למצב שלו. האם יש בעיות שצריך לתקן? האם יש צורך בשיפוץ כדי למקסם את המחיר? ביצוע בדיקת בניה מוסמכת יכולה לחסוך לכם הפתעות לא נעימות בעתיד.

4. תכננו היטב את התזמון – מתי הזמן האידיאלי למכור את הבית שלכם? האם בתחילת השנה, כשהמשק יציב, או אולי בסוף הקיץ, כשיש ביקוש גבוה של משפרי דיור? חשבו גם על משך התהליך – כמה חודשים אתם מסוגלים לחכות עד למכירה בפועל?  

קביעת מחיר המכירה – המשימה הכי חשובה!

אחרי שווידאתם שהשוק יציב ומצב הנכס מצוין, הגיע הזמן לשאלת המיליון (תרתי-משמע) – איך לתמחר את הבית שלכם בצורה אידיאלית? אל תזלזלו בשלב הזה! מחיר שגוי, גבוה או נמוך מדי, יכול לעלות לכם ביוקר. הנה כמה עצות פרקטיות:

• השוו מחירים לנכסים דומים – חפשו בסביבה נכסים ברמת גודל, מיקום ומצב דומים לשלכם, וראו באיזה מחירים הם נמכרו לאחרונה. זה ייתן לכם אינדיקציה טובה לטווח המחירים הריאלי.

• קחו בחשבון שיפוצים עתידיים – אם הבית דורש שיפוץ או התאמות כדי להיות במצב מכירתי, הורידו את העלויות הצפויות מהמחיר המבוקש. קונים פוטנציאלים בוודאי יעשו את זה בעצמם.

• היעזרו בהערכת שווי מקצועית – שמאי מוסמך או מומחי קבוצת דה האס יוכלו לבצע הערכת שווי מפורטת על בסיס ניסיונם בשוק וביצוע השוואות רלוונטיות. זאת השקעה ששווה את הכסף.

• צרו אסטרטגיית מחירים – במקום להציב מחיר נוקשה, חשבו על טווח מחירים. תמיד תוכלו לרדת אם לא מתקבלות הצעות. מצד שני, גם השאירו מקום למשא ומתן כלפי מעלה אם יש הרבה מתעניינים.

שיווק יצירתי – מפתח ההצלחה לעסקת המכירה

עכשיו כשיש לכם נכס מוכן ומתומחר בהתאם, צריך רק דבר אחד – קונים! אבל איך מביאים אותם לדלת? בשלב הזה המשחק הופך להיות שיווקי לחלוטין. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם:

• שכרו צלם מקצועי – תמונות מרשימות, בהירות ומזמינות הן ההזדמנות הראשונה שלכם לתפוס את תשומת הלב של קונים פוטנציאליים. אל תתפשרו על צילומי חובבן מטושטשים מהסמארטפון. השקעה בצילום מקצועי תחזיר את עצמה במהירות.

• הכינו סרטון וידאו קצר – סרטון קצר (2-3 דקות) שמציג את הבית, הסביבה והיתרונות המרכזיים יכול ליצור עניין ולהניע לפעולה. שתפו אותו ברשתות חברתיות, באתרי נדל”ן וכמובן באתר שלכם.

• השתמשו במילות מפתח נכונות – כותרת מודעת המכירה חייבת לכלול את מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר, כמו איזור, שכונה, מספר חדרים וכו’. ככה תבטיחו שהנכס שלכם ידלג לראש רשימת החיפוש של הקונים.

• קחו עזרה מהשכנים – זרעו פליירים או עלוני מידע על המכירה בתיבות הדואר של השכנים בבניין ובאיזור. לפעמים דווקא השכנים הם מקור מצוין לקונים פוטנציאליים שמחפשים נכס להורים מבוגרים, או לילדים שלהם וכו’.

• נצלו את כוח המדיה – פרסמו מודעות, כתבו פוסט אישי על החוויה שלכם בבית לפני המכירה, ספרו על השכונה והקהילה. אפילו כתבה במקומון יכולה ליצור “באזז” והתעניינות סביב הנכס.

אמנות המשא ומתן – לדעת איך להגיע לעסקה טובה

ברגע שיש כמה הצעות רציניות על השולחן, זה הרגע שבו צריך לשבת ולנהל משא ומתן אמיתי מול הקונים. כאן חשוב מאוד שתדעו מראש עד כמה אתם מוכנים להתגמש, מה נקודות הגבול שלכם ואיזה תנאים הם לא בגדר אופציה מבחינתכם. קחו בחשבון גם את הצעדים הבאים: 

• אל תיכנעו ללחץ – קונים יכולים לנסות ללחוץ אתכם לסגור עסקה במהירות על ידי שימוש באולטימטומים וטקטיקות לחץ אגרסיביות. אל תיבהלו ואל תאבדו את העשתונות. תמיד עדיף לקחת אוויר ולחשוב טוב לפני שאומרים “כן”.

• דעו מתי להתפשר – לפעמים כדאי לוותר על כמה אלפי שקלים בשביל לסגור עסקה עם הקונה הנכון. בהחלט תשקלו הצעות נגד, אם הן סבירות, גם אם הן קצת נמוכות ממה שקיוויתם. ככל שהתהליך יימשך, כך תפסידו כסף בהוצאות מימון.

• התייעצו עם מומחים – אם אתם רגישים בעיסקת המכירה, כדאי בהחלט לקחת אנשי מקצוע מנוסים שיוכלו לעזור בתהליך המו”מ. בקבוצת דה האס יידעו איך להציג אתכם ולהוביל אתכם לעסקה הכי משתלמת.

• קבעו מועד אחרון לסגירת העסקה- אל תתנו לתהליך להימרח לנצח. קבעו לוח זמנים ברור ובו מספר שבועות קדימה בהם אתם מקווים לחתום על העסקה. מעבר לכך, אולי שווה לכם “להתחיל מחדש” עם קונים נוספים.

ההיבטים המשפטיים – מה אסור לפספס?

אל תטעו – מכירת בית היא אירוע משפטי מורכב. אי אפשר לסגור עסקה כזאת בלחיצת יד או בהודעת וואטסאפ. צריך חוזים מסודרים, בדיקות נאותות והעברות כספים מפוקחות. לכן, בכל הנוגע לפן המשפטי, הקפידו על הדברים הבאים:

• בחרו עורך דין אמין – ליווי משפטי הוא הכרחי בעסקת מכירה. עורך דין מנוסה בתחום הנדל”ן ידאג שתקבלו את מלוא התמורה, במועדים הנכונים ותוך שמירה על האינטרסים שלכם. אל תנסו לחסוך בהוצאה הזאת!

• הכירו את הזכויות והחובות החוקיות שלכם – למשל, מתי אתם חייבים לפנות את הנכס? איזה חלק מהתשלום צריך להיות משולם ישירות למוכר ומה עובר דרך נאמנות? מה ההשלכות של תקלות שהתגלו בדיעבד אחרי המכירה? בררו ביסודיות את הסוגיות האלו מול מומחים.

• הכינו את כל המסמכים הנדרשים – אין מנוס מלהעביר לעוה”ד (ולקונים בשלב מסוים) את כל המסמכים, כולל חוזה המכר, נסח רישום מקרקעין, אישורים מהרשויות, היתרי בנייה, חוזי שכירות (אם קיימים) ועוד.

• הקפידו על פרוטוקול מסירה ותשלום מסודר – בזמן מסירת הנכס, חתמו על פרוטוקול מסירה המפרט את מצב

הדירה, הציוד שנשאר בה וכו’. הסדירו את התשלום דרך חשבון נאמנות (אסקרו). כל אלו ימנעו אי הבנות ומחלוקות אחרי המכירה.

לסיכום, החל מהבדיקה המקדימה של מצב השוק וניהול התזמון, דרך קביעת מחיר מכירה נכון ויצירת אסטרטגיית שיווק אפקטיבית, ועד להתמודדות נכונה עם משא ומתן והיבטים משפטיים – קבוצת דה האס ילוו אתכם בכל השלבים.

בין אם אתם מתכננים למכור את הבית שלכם בקרוב או מחפשים תמיכה מלאה ברכישת נדל״ן אל תתחילו את התהליך לבד. צרו קשר עם “קבוצת דה האס” כבר היום, ותזכו בליווי מקצועי שיבטיח לכם מכירה מוצלחת ומרוויחה במיוחד. ביחד תוכלו להפוך את החלום למציאות!

רוצים לקבל את שירותינו?

השאירו פרטים בטופס הבא ואנו נחזור אליכם בהקדם

אתם כמעט שם... מלאו פרטים ותועברו אל השאלון ב YOU TEST
50%

חשוב למלא את כל הפרטים במדוייק על מנת לקבל את התוצאות

Call Now Button