לפני שבוחרים בעל מקצוע לביצוע העבודה - מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר על מנת להבין את סדר הגודל של המחיר הראלי
חשוב לחלק את התשלום עם בעל המקצוע לחלקים לפי קצב ההתקדמות - ככה תשמרו על האינטרס המשותף שהעבודה תתבצע.
התקשרו כבר היום ובידקו האם גם אתם יכולים לחלץ הון כנגד הנכס שברשותכם
הידעת: אם הנך בעל נכס ומעל גיל 60 תוכל לחלץ הון עצמי כנגד הנכס שלך ללא החזר חודשי בכלל!
אין לך הון עצמי? התקשר וגלה כיצד גם אתה יכול כבר היום להתחיל להשקיע בנדל"ן
לפני ביצוע עסקה - חייבים להתייעץ עם שמאי מקרקעין.
לא רוצים לקחת משכנתא? הצטרפו אלינו להשקעה באחד הפרויקטים שלנו!

קורסים ללימודי נדל”ן

המיקום הוא גורם מכריע בנדל"ן, המשפיע על ערך הנכס והביקוש.

בשנים האחרונות קורסים בנדל”ן הפכו לפופולריים במיוחד וזאת על רקע העלייה המתמדת והבטוחה בערכו של הנדל”ן (במרבית במדינות העולם וביניהם כמובן ישראל). ישנם מגוון רחב של קורסים בנדל”ן בהתאם למגוון התחומים בהם ניתן לעסוק בנדל”ן. בסקירה קצרה זו נעבור על סוגי הקורסים בנדל”ן, נציין מה מתאים לכל אדם וננסה לענות בעצם על השאלה – מה הקורס המתאים לכם?

נושאים קשורים:

ראשית הסבר קצר על נדל”ן

נדל”ן – נכסי דלא ניידי (ארמית). בתרגום לעברית – נכסים שאינם ניידים, כלומר נייחים. בעגה המקצועית כאשר מזכירים נדל”ן, לרוב הכוונה היא למבנים / קרקעות / מגרשים.

כל חיינו סובבים סביב נדל”ן וכמעט שאין אדם שלא ישקיע כספים רבים מאוד על נדל”ן. לרוב אנו בני האדם נמצאים במקומות סגורים ובמבנים למשל במגורים, עבודה, או אפילו סתם בבילוי.

הבינו, כמעט כל מבנה שנעשה בו שימוש יש מישהו שמרוויח כסף מעצם השימוש במבנה אשר בבעלותו (חשוב לשים לב – בבעלותו לא אומר שהוא בהכרח מי ששילם עליו).

נוסף על כך, כמעט כולם גרים במהלך חייהם הבוגרים בנכס שהם משלמים עליו. בין אם מדובר בנכס בבעלותם או בנכס אותו הם שוכרים. נדל”ן הוא נדבך מרכזי בחיינו.

בשנים האחרונות עם הפריחה הכללית במשק ועליית ערך הנדל”ן, במיוחד לאור המשבר הנוכחי בו הנדל”ן הוכיח את עוצמתו ולא נפגע בזמן ששוק ההון התרסק, הרצון להכיר את העולם הזה ואת הדרכים להרוויח ממנו הפכו לפופולריים בקרב האוכלוסייה וכמובן שעם צורך מגיע הפתרון ולכן יש גם מגוון רחב של קורסים.

אז בואו נעשה סדר.

הקורסים מתחלקים בין קורסים לתעודה, מקצוע וקריירה לבין קורסים להבנה והכרת עולם הנדל”ן והמושגים.

הדבר הראשון שעל מי שמעוניין ללמוד נדל”ן לעשות הוא להבין לשם מה הוא מעוניין ללמוד. האם לצורך ידע כללי והרחבת אופקים? האם לצורך ביצוע עסקה ספציפית? האם המטרה היא לעסוק בתחום כשכיר? האם מעוניין לעשות הסבת מקצוע או לייצר אפיק הכנסה נוסף שיכול להביא לחופש כלכלי? ברגע שנדע לענות על השאלה הזאת נוכל להתחיל לבחון מה נכון עבורנו. השלב הבא הוא בחירת הקורס עצמו כמובן.

המקצועות המרכזיים אשר מתפרנסים מהם בנדל”ן הם: מתווך, יועץ משכנתא, שיווק פרויקטים, שמאי מקרקעין, יזם, קבלן, אדריכל, מעצב פנים וחוץ ועוד.

בסקירה זו נעבור על חלקם מתוך מטרה לתת הכרה כוללת והבנה של התחום.

קורס מתווכים

תפקיד המתווך הוא לחבר בין המוכר לקונה, את המתווך מעסיק או המוכר או הקונה או שניהם. התשלום למתווך הינו 0.5-4% משווי העסקה (חשבו בכמה כסף מדובר כאשר העסקה היא במיליונים) או תשלום הזהה לחודש שכירות בחיבור בין שוכר למשכיר.

על מנת להיות מתווך במדינת ישראל, יש צורך לעבור בחינה של משרד המשפטים. הבחינה מתקיימת פעם ברבעון בבנייני האומה בירושלים, מי שעובר את הבחינה רשאי לעסוק בתיווך. הבחינה עצמה הינה בשיטת הרב ברירה (אמריקאי) ובשאלות מציגים מקרים משפטיים, דילמות משפטיות ואתיות הקשורות בנכסים ועל הנבחן לבחור בתשובה הנכונה.

אורך הקורס לרוב קצר (שבועות עד חודשים בודדים) ומחירו נמוך.

בשנת 2019 הוחלט במשרד המשפטים לבטל את הצורך בבחינת ההסמכה למתווכים אך כרגע החוק תקוע בבירוקרטיות ועוד לא הועלה להצבעה בכנסת.

למי מתאים הקורס: לכאלה המעוניינים לבצע עסקאות תיווך כהכנסה נוספת או עיקרית, אין להם בעיה עם ניסוחים משפטיים ומעוניינים לתת שירות לאחר.

קורס יועצי משכנתאות

תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא לאתר את המשכנתא הכי זולה, נוחה ומשתלמת עבור הלקוח. יועץ המשכנתאות הוא מומחה להלוואות ומבצע עבור הלקוח משא ומתן מול הבנקים בנוגע לריביות וצורות החזר המשכנתא. כמובן שהכוונה היא ליועץ משכנתאות חיצוני לבנק אשר האינטרס של הלקוח עומד לנגד עיניו ולא היועץ מהבנק אשר טובת הבנק למולו.

השכר אותו מרוויח יועץ המשכנתאות נע בין 4,000-15,000 ש”ח לכל יעוץ המסתיים בלקיחת משכנתא, כאשר התמורה ללקוח יכולה להגיע לחיסכון של מאות אלפי שקלים במשכנתא.

על מנת להיות יועץ משכנתאות בישראל יש צורך ב…. כלום! בניגוד לביטוחים פנסיונים או שאר עולמות הפיננסים, אין חובה לעבור בחינת הסמכה. מדובר בשוק פרוץ (בינתיים) בו ניתן לעסוק ללא הגבלה.

אורך הקורס הוא לרוב חודשים בודדים.

למי מתאים הקורס: לאנשים שאוהבים כלכלה, מספרים ולא חוששים ממשא ומתן מול בנקים. גם בתחום יעוץ המשכנתאות ניתן לשלב פרנסה מהתחום במקביל לעבודה אחרת בקלות יחסית.

קורס שמאות מקרקעין

תפקידו של שמאי המקרקעין הוא לקבוע מה מחיר הנכס. לקביעת המחיר יש השלכות רבות למשל מה יהיה גובה המשכנתא שהבנק יאשר ועוד. השכר אותו מרוויח שמאי מקרקעין משתנה כמובן בכמות ונפח העבודה ויכול להגיע למשכורת של 20-30k בחודש בתור שכיר.

על מנת להיות שמאי יש להיות לפחות בן 23, להחזיק בתואר ראשון ממוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, לגשת ולעבור בהצלחה 11 מבחנים של מועצת שמאי המקרקעין ולבסוף לעבור עוד שלושה מבחני הסמכה. מי שעמד בדרישות ועבר את המבחנים יוכל להתחיל סטאז’ שאורך בין שנה לשנתיים ולאחר מכן יוכל לגשת לבחינת ההסמכה הסופית ולהתחיל לעבוד באופן עצמאי או כשכיר. אורך מסלול ההכשרה לרוב עומד על בין שנתיים לשלוש.

למי מתאים הקורס:
לאקדמאים המעוניינים לשלב את האקדמיה בנדל”ן, למי שמחפש קריירה ולא מפחד לעשות דרך ארוכה למענה, לאנשים האוהבים לבצע סקר שוק, אוהבים כלכלה ואוהבים מספרים.

קורס יזמות נדל”ן

יזם נדל”ן הוא מי שמזהה פוטנציאל נדלני ומבצע פעולות להוציאו לפועל. יזם נדל”ן הוא לרוב מי שמעסיק את שאר אנשי המקצוע שהזכרנו ועוד (אדריכל, קבלן, מעצב פנים וכו’). יזם נדל”ן יוזם פעולות כמו פינוי בינוי, תמ”א 38, הפשרת קרקעות, השבחת נכסים, מכרזים, שכירות משנה ועוד.. השכר אותו מרוויח היזם משתנה ונע בין אלפים בודדים על עסקה קטנה למיליונים ואף עשרות מיליונים וצפונה, תלוי בגודל העסקה.

על מנת לעסוק כיזם אין צורך ברישיון מסוים וכל מי שמזהה פוטנציאל יכול ליזום ולממשו. על מנת להצליח כיזם יש צורך בהכרת השוק, הכרת הכלים לביצוע חקר שוק, ידע כיצד לזהות פוטנציאל, ידע והבנה כיצד מגייסים משקיעים, להכיר את החוקים הרלוונטיים, המיסוי ואנשי המקצוע הנחוצים לקידום התהליך.

יזם נדל”ן לא מחייב קריירה יחידנית, להיפך. רוב היזמים התחילו את דרכם במקביל לעבודתם הרגילה ובזמנם הפינוי ומשם התקדמו בתחום.

קורס יזמות בנדל”ן אורכו משתנה בהתאם לתחום היזמות הנלמד ואורך לרוב מספר חודשים.

למי מתאים הקורס? לכולם.
כל מי שמפנים כי כספים רבים שלו יצאו על נדל”ן מומלץ לו לעבור קורס שיכיר לו את העולם. בצורה יותר פרטנית – אנשים לפני קניית נכס למגורים, אנשים המעוניינים לקנות נכס להשקעה או אנשים המעוניינים ללמוד את עולם העסקים של הנדל”ן וכמובן מי שמחפש לעשות ביזנס.

קורסים למשקיעים בנדל”ן

אופציות ההשקעה בנדל”ן הינן רבות. למשקיעים מומלץ תמיד להתחיל עם קורס ביזמות בנדל”ן ומשם להתקדם לקורסים מתקדמים יותר המלמדים לעומק השקעות בתחומים שונים.

נדל”ן מסחרי

מלמד על איתור אזורי מסחר ופיתוח עכשוויים ועתידיים. חנויות, משרדים, אזורי תעשיה וכו’

נדל”ן חול

הרבה משקיעים ויזמים מחפשים להשקיע בחו”ל. הסיבות לכך הן רבות וקשורות להשקעות במט”ח, הטבות במיסוי, פוטנציאל צמיחה גבוה ועוד. הקורס מלמד איתור מדינות מתפתחות ואזורים מתפתחים עם עליית ערך נדל”ן גבוה, ניתוח עסקאות וממה כדאי להיזהר, איך מנהלים עסקאות בחו”ל ועוד

אסטרטגיות מיוחדות בנדל”ן

בקורס אסטרטגיות מיוחדות לומדים דרכים יצירתיות לזיהוי וניצול פוטנציאל, אסטרטגיות מימון יוצאות דופן והשקעות שאינן בשגרה

כונס נכסים

בקורס זה לומדים כיצד לבצע עסקאות במחיר נמוך ממחיר השוק ע”י כונס נכסים, איך לגשת למכרז על מנת לנצח, כיצד לבצע משא ומתן מנצח מול הערוך דין (הכונס) ועוד.

סיורי שטח

בסיורי שטח יוצאים הנרשמים עם יזם לאזור אותו הוא ניתח ולומדים מהיזם כיצד מעריכים בשטח אזורים בעלי פוטנציאל, איך בודקים את השכונה והתושבים ע”מ להעריך כדאיות העסקה ועוד. לרוב במהלך הסיור מוצגים למשקיעים אופציות השקעה אטרקטיביות באזור הסיור.

קרקעות נדל”ן

בקורס לומדים על קרקעות להפשרה, מכרזים של רשות מקרקעי ישראל, הפשרה בפועל והוצאת אישורי בניה תוך ניצול עלית הערך משינוי מעמד הקרקע


מעוניינים בקורס בנדל”ן? רוצים לשמוע עוד פרטים או לבדוק התאמתכם? כל אחד מהיועצים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע. השאירו פרטים ונחזור אליכם כאן.

מעוניינים לבצע עסקה ורוצים ליווי על מנת להבטיח את רווחיות העסקה ומקסום הרווחים תוך צמצום בעלויות? רוצים לבצע עסקה בצורה שהיא לא עיוורת ועל הדרך ללמוד בlive איך עושים זאת נכון? עולם המנטורים ישמח להעמיד לרשותכם את טובי המנטורים המלווים בנדל”ן.

השאירו פרטים ונחזור אליכם לבדיקת התאמה.

בהצלחה!

עולם המנטורים

2 תגובות

  1. מדוע עדיין יש קורסי מתווכים? למיטב ידיעתי היו אמורים לאפשר לכולם לעסוק בתיווך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוהבים לקרוא על תחום הנדלן, השאירו פרטים והירשמו לקבלת עדכונים

עוד נושאים בתחום הנדל״ן:

אתם כמעט שם... מלאו פרטים ותועברו אל השאלון ב YOU TEST
50%

חשוב למלא את כל הפרטים במדוייק על מנת לקבל את התוצאות

Call Now Button