לפני שבוחרים בעל מקצוע לביצוע העבודה - מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר על מנת להבין את סדר הגודל של המחיר הראלי
חשוב לחלק את התשלום עם בעל המקצוע לחלקים לפי קצב ההתקדמות - ככה תשמרו על האינטרס המשותף שהעבודה תתבצע.
התקשרו כבר היום ובידקו האם גם אתם יכולים לחלץ הון כנגד הנכס שברשותכם
הידעת: אם הנך בעל נכס ומעל גיל 60 תוכל לחלץ הון עצמי כנגד הנכס שלך ללא החזר חודשי בכלל!
אין לך הון עצמי? התקשר וגלה כיצד גם אתה יכול כבר היום להתחיל להשקיע בנדל"ן
לפני ביצוע עסקה - חייבים להתייעץ עם שמאי מקרקעין.
לא רוצים לקחת משכנתא? הצטרפו אלינו להשקעה באחד הפרויקטים שלנו!

קורסים לחיילים משוחררים

קורסים לחיילים משוחררים

בואו נעשה סדר. כל שנה משתחררים עשרות אלפי חיילים ומתחילים את הדרך שלהם באזרחות. מדובר בתקופה משמעותית ביותר, לראשונה בחייהם הם מחוץ למסלול הידוע מראש ועליהם לקבל החלטה אשר תשפיע ישירות על עתידם והמשך החיים.

האופציות הן רבות והמבחר כמעט ואינו מוגבל. המטרה במאמר זה היא לעשות סדר ולהסביר על כל תחום בנפרד.

לפני שנקפוץ ראש למים אעבור איתכם על פתרונות המימון העומדים לרשות החיילים המשוחררים.

סכום ראשון העומד לטובת המשתחררים הינו המענק שחרור. המענק מועבר תוך 60 יום ישירות לחשבון הבנק וניתן להשתמש בו לכל מטרה. מענק ללוחם ששירת 3 שנים הוא בגובה 17,605 ₪

סכום נוסף אותו יכולים המשוחררים לנצל הינו הפקדון האישי שיכול להגיע ל25,463 ₪ סכום זה הינו מוגבל ב5 השנים הראשונות וניתן להשתמש בו ללימודים במוסדות המאושרים ע”י משרדי הממשלה, לתשלום פסיכומטרי או רישיון נהיגה. במידה והתחתנתם גם ניתן למשוך כספים אף לא למען מטרות אלו.

מעבר לכך ישנן מספר הלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות המותאמות לחיילים משוחררים, בריבית נמוכה ובתנאי תשלום יחסית נוחים. היתרונות של הלוואות אלה רבות, אחד היתרונות המשמעותיים הוא שרובן לא תופס מהמסגרת בכרטיס ובחשבון ובכך מאפשרות לחבר’ה צעירים שרק עכשיו התחילו עם התנהלות פיננסית עצמאית להמשיך ולהתנהל ולא להיות חסומים בגלל הלוואה אחת.

כעל כל אלו ישנם מלגות רבות הניתנות לחיילים משוחררים מטעם כל מיני קרנות וגם בעלי עסקים אשר מראש נותנים מלגות לחיילים משוחררים מתוך רצון לסייע ולמשוך קהל נוסף.
לאחר שהסברנו על פתרונות המימון, נעבור לאופציות הלימוד הקיימות.

נהוג לחלק בצורה גסה בין שני מסלולי קידום, פורמאלי ובלתי פורמאלי. נעבור על המסלולים וניתן יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן מתוך מטרה לעשות סדר בראש לכאלה המחפשים קורסים לחיילים משוחררים.

 

חיפושים קשורים:

 

קורסים לחיילים משוחררים – המסלול הפורמאלי

קורסים לקידום קריירה לחיילים משוחררים
קורסים לקידום קריירה לחיילים משוחררים

המסלול הפורמאלי זה אותו מסלול מוכר וידוע, המוביל לשערי האוניברסיטה על מנת להוציא תואר ראשון. במידה ותרצו להתחיל ללמוד באוניברסיטה, לרוב יהיה עליכם להצטייד בתעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי. כל תואר בעל דרישות שונות וככל שהתואר נחשב יותר, על המועמד ללימודים להציג ציונים גבוהים יותר.

במידה ולא הייתם מהחבר’ה שלמדו בתיכון והוציאו תעודת בגרות, עומדות בפניכם מספר אופציות. ניתן להשלים בגרויות דרך מוסד הלימודים בו למדתם, או לחלופין ניתן לעבור לבגרות אקסטרנית ולבצע את הבגרויות דרך השלוחה האקסטרנית של משרד החינוך.

ישנם אוניברסיטאות רבות המציעות מסלול עוקף בבגרות ע”י לימודים במכינה אקדמאית. מכינה אקדמאית אורכה 9 חודשים והמחיר לכל הלימודים הינו 13,780 ₪. מחיר זה נקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

במידה וכבר יש לכם בגרות הצעד הבא הוא מבחן פסיכומטרי. הפסיכומטרי הינו מבחן ארוך הכולל 8 פרקי מבחן ובנוסף פרק חיבור. סך כל המבחן הוא 3 שעות ו10 דק’ ללא הפסקות.

מדובר במבחן רב ברירה פשוט יחסית כאשר האלמנט הקשה בו הוא היבט הזמן. נבחנים על מתמטיקה, אנגלית ועברית. הפסיכומטרי והבגרויות חשיבותם ביחס הפוך זה מזה. כלומר, מי שברשותו תעודת בגרות עם ציונים גבוהים יכול להסתפק בפסיכומטרי נמוך יותר ולהיפך.

הרבה מוסדות לימוד מלמדים קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי, ישנם מספר שיטות לימוד וניתן אפילו ללמוד מהבית. העלות של קורסי הכנה לפסיכומטרי נעה בין 1000 ₪ ללימודים מהבית ועד 12,000 ₪ ללימודים בקורס כיתתי.

במידה ותצליחו להוציא את הציונים הנדרשים, תוכלו להתקבל לאחת האוניברסיטאות ולהתחיל ללמוד את התואר בו חשקתם. עלות שנת לימוד באוניברסיטה נכון לשנת 2020 היא 10,198 ₪ משך הלימודים לתואר ראשון הינו 3-4 שנים.

מי שפחות בעניין של ללמוד לבגרויות ופסיכומטרי יכול ללכת וללמוד תואר במכללה פרטית. המכללות הפרטיות לרוב לא מציבות רף כניסה ללימודים, יחד עם זאת מחיר שנת לימוד במכללה הוא 25,000-50,000 ₪. תכפילו כפול שלוש או ארבע ותגלו שהמחיר נע בין 75,000-200,000 ₪ עבור תואר ראשון.

יתרונות וחסרונות המסלול הפורמאלי

מסלולי חינוך ותיקים רשמיים ובלתי פורמליים
מסלולי חינוך ותיקים רשמיים ובלתי פורמליים

יתרונות:

  • מרבית החברות הגדולות במשק לא מעסיקות ללא תואר.
  • ניתן להיכנס לעולם האקדמיה
  • ברוב החברות הגדולות תואר ראשון הוא תנאי להעלאת שכר
  • ניתן לממן את הרוב בקלות יחסית מכספי הפיקדון

חסרונות:

  • דורש קבלה מוקדמת
  • מחיר גבוה
  • עמוס מאוד, קשה לשלב עבודה ולהתפרנס במקביל
  • הרבה קורסים חסרי תכלס שלא כל כך קשורים למקצוע הנלמד
  • כל שלושה חודשים יש חודש של תקופת מבחנים לוחצת מאוד
  • לרוב תואר ראשון לא מספיק ויש להתקדם לתואר שני על מנת שיהיה אפשר למצוא מקום עבודה מכובד
  • הרבה פעמים נדרשת התמחות בנוסף לתואר, הדבר מעכב את היכולת לצאת לעבוד. חשוב לציין שהרבה פעמים סטודנטים מחכים שנה ואף יותר עד שיתפנה מקום מסודר בו ניתן להתמחות.
  • לרוב, אם רוצים לשנות כיוון בעולם האקדמיה יש ללמוד תואר חדש מהתחלה
  • לא מעודד ליזמות וליצירת הון גבוה

 

ניתן לפרט עוד הרבה על היתרונות והחסרונות של המסלול הפורמאלי, קצרה היריעה מלהכיל. רק אפרט ואומר כי לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות נגד האקדמיה והמסלול הפורמאלי. ערוץ כאן 11 הציג זאת בצורה נפלאה בסדרת הכתבות שלו “וואי וואי וואי (סיפורו של דור הY)”. מומלץ.

הקולות העיקריים המושמעים כנגד המסלול הפורמאלי הם כי המסלול לא מעודד התפתחות אישית אלא לימודים כמו עדר והלימודים לא באמת מסייעים בפרנסה. אכן, יותר מ85% מהמסיימים תואר ראשון מתפרנסים מעבודה שאינה קשורה בתואר.

המסלול הבלתי פורמאלי – קורסים לחיילים משוחררים

המסלול הבלתי פורמאלי עובר בלימודים פרקטיים מעשיים ולא בלימודי תואר. מגוון הקורסים המוצעים היום לחיילים משוחררים הינו גדול מאוד ונע מלימודי מכונאות דרך לימודי טבחות ועד קורס מתווכי נדל”ן או לימודי סייבר.

במציאות של היום בשנת 2020 כמעט כל מה שלא מחייב דיפלומה ניתן ללמוד במסגרת קורס מקצועי. אפילו קורס טיס.
את הקורסים המקצועיים ניתן ללמוד במוסדות וגופים פרטיים ובמקרים מסוימים ניתן ללמוד דרך ההכשרות של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

מבנה ואורך כל קורס משתנה בהתאם לנושא הנלמד. לרוב הקורסים מותאמים לעבודה ומאפשרים עבודה במקביל ללימודים בשעות נוחות.
עלות הקורסים המקצועיים נעה לרוב בין 6000 ₪ בקורסים הקצרים ל25,000 ₪ בקורסים הארוכים (שנה)

יתרונות וחסרונות המסלול הבלתי פורמאלי

חסרונות:

החסרונות במסלול הבלתי פורמאלי קיימים וחשוב להכירם

  • ישנם שרלטנים אשר מוכרים קורסים ללא ערך אמיתי. חשוב להגיע רק לקורס עם ממליצים.
  • אין פיקוח של המועצה להשכלה גבוהה
  • לרוב לא ניתן לשלם מכספי הפיקדון

יתרונות:

  • קורס ממוקד המביא אותך לתוצאה הרצויה במינימום זמן ומקסימום יכולת
  • מחיר יחסית נמוך עם מגוון פתרונות מימון המותאמים לחיילים משוחררים
  • לימודים בזמנים נוחים המאפשרים במקביל לעבוד
  • מהווים פתח מהיר לעולם העבודה
  • ניתן לבצע מספר רב של קורסים בתקופה קצרה ולרכוש בעלות של תואר וברבע מהזמן כלים שווי ערך למספר רב של תארים
  • מעודד יזמות
  • מאוד פרקטי

המלצת המערכת לגבי קורסים לחיילים משוחררים

המלצות קורסים מותאמות לחיילים משוחררים
המלצות קורסים מותאמות לחיילים משוחררים

ההמלצה הראשית היא שכל אחד יעשה מה שטוב ונכון עבורו. הרבה מאוד פעמים יצא לי להיתקל באדם שלמד קורס/תואר מסויים רק בגלל שזה מה שהסביבה דרשה/ציפתה ממנו. אין שום סיבה כי בגלל אדם אחר, קרוב וחשוב לכם ככל שיהיה, תפגעו בעצמכם ותקבלו החלטה הרת גורל שאינה הרצון האמיתי שלכם.

מעבר לזה, המלצת המערכת היא למצוא מה התחום המעניין אתכם, ללמוד קורס מקצועי ולהתנסות בפועל. רק התנסות אמיתית בתחום מסוים תביא אתכם למסקנה האם התחום נכון עבורכם או לא.

חבל שתתחילו ללמוד תואר ורק כעבור 5-6 שנים תגלו שהתחום לא באמת מדבר אליכם וששרפתם 5-6 שנים קריטיות מהחיים סתם. נחשפתם לתחום? אהבתם? התחברתם? על מנת להתקדם חייבים תואר? זה הזמן ללכת וללמוד במסלול פורמאלי.

במידה ואתם מתלבטים ולא בטוחים על כיוון מסוים אם הוא מושך אתכם או לא, מומלץ לחפש קצת ברחבי הרשת. במרבית התחומים תוכלו למצוא סרטוני לימוד חינמיים או חומר כתוב הנותנים טעימה מהתחום, בכך תוכלו להתרשם מהחומר הנלמד ולראות האם אתם מחוברים אליו או לא.

קורס לחיילים משוחררים – טיפ חשוב:

במידה והחלטתם ללכת לקורס מקצועי תבדקו טוב טוב על החברה, הבעלים והמנכ”ל. מומלץ בחום לחפש המלצות עבר מסטודנטים ואף לחפש על המקום ברשם החברות.
שימו לב לכל דבר חשוד ותדרשו לקבל העתק חתום על כל מה שהתחייבו עבורכם.

על כל פנים

המסע מחייל לאזרח הוא שלב מרכזי, המסמן שינוי משמעותי במסלול החיים. האפשרויות שעומדות לפנינו הן בשפע ומגוונות, אך מאמר זה סיווג והבהיר בקפידה כל שדרה. התעמקות בפתרונות מימון, מענק השחרור והפיקדון האישי מספקים משאבים משמעותיים.

יתרה מכך, קשת הלוואות המותאמות לחיילים משוחררים מבטיחה מעברים חלקים. המעבר לאפשרויות חינוכיות, המסלול הפורמלי פותח דלתות לתחומי האקדמיה והתאגידים, אך הוא דורש הכנה קפדנית ומחויבות פיננסית. מצד שני, המסלול הבלתי פורמלי מציע קורסים מעשיים וממוקדים המותאמים למטרות קריירה מיידיות, טיפוח יזמות ויכולת הסתגלות.

ההמלצה האולטימטיבית היא להמשיך במה שמהדהד באופן אישי, תוך הערכה של ניסיון וחקירה כמדריכים מכריעים בעיצוב מסע מושכל ומכוון מטרה מעבר לשירות הצבאי.

גילוי נאות: כותב שורות אלו עשה קורס מקצועי בעלות של 30,000 ₪ לקורס שארך שנתיים (פרמדיק) אך אפשר עבודה במקביל עם משכורת המאפשרת מחייה למשפחה. בנוסף מחזיק בתואר ראשון ושני בניהול (מערכות בריאות ומנהל עסקים) הנלמדו באוניברסיטה. בתחילת הדרך הפרנסה העיקרית שלי הייתה מהידע אותו רכשתי בקורס המקצועי, בהמשך הדרך הפרנסה היתה ממיזמים נוספים שעשיתי אשר נחשפתי אליהם בזכות קורסים מקצועיים קצרים וממוקדים אחרים שעשיתי (נדל”ן, מכירות, מסחר אלקטרוני ועוד) במילים אחרות, עד היום לא התפרנסתי בזכות אף אחד מהתארים אותם למדתי, בניגוד לקורסים המקצועיים אותם עברתי.

בשבילכם,
יהונתן .מ.

שאלות נפוצות: קורסים ואפשרויות מימון לחיילים משוחררים

אילו קורסים זמינים לחיילים משוחררים?

ישנן אפשרויות שונות לקורסים זמינים לחיילים משוחררים לאחר שירותם הצבאי. אלה יכולים לנוע בין תכניות תואר רשמיות לקורסים מקצועיים מעשיים בתחומים כמו מכונאות, בישול, נדל”ן, אבטחת סייבר ועוד.

האם יש קורסי פסיכומטרי המותאמים לחיילים משוחררים?

כן, ישנם מוסדות שונים המציעים קורסי הכנה למבחן פסיכומטרי המיועדים במיוחד לחיילים משוחררים. קורסים אלו מסייעים לחיילים משוחררים להתכונן למבחן הפסיכומטרי הנדרש לצורך קבלה לאוניברסיטאות.

האם חיילים משוחררים יכולים לקחת קורסי אנגלית כדי לשפר את כישורי השפה שלהם?

בהחלט, ותיקים יכולים לנצל את הקורסים בשפה האנגלית כדי לשפר את כישורי התקשורת והשפה שלהם. שליטה באנגלית יכולה לפתוח הזדמנויות בתחומים שונים.

כמה עולים קורסים מקצועיים לחיילים משוחררים?

עלות הקורסים המקצועיים משתנה בהתאם לאורכם ולנושא. קורסים קצרים יכולים לעלות בסביבות 6,000 ש”ח, בעוד שקורסים ארוכים יותר יכולים לנוע בין 6,000 ל-25,000 ש”ח בשנה.

האם ישנן אפשרויות מימון זמינות לחיילים משוחררים ללמוד קורסים?

כן, ישנן אפשרויות מימון רבות לחיילים משוחררים. אלה כוללים את מענק השחרור, הפקדות אישיות והלוואות בנקאיות וחוץ בנקאיות בתנאים נוחים. ניתן להשתמש בעזרים כספיים אלה לכיסוי שכר לימוד והוצאות לימודיות אחרות.

האם ישנם קורסים מקצועיים קצרי מועד המתאימים לחיילים משוחררים?

כן, חיילים משוחררים יכולים לבחור בקורסים מקצועיים קצרים המציעים הכשרה ממוקדת ומיומנויות מעשיות. קורסים אלה מותאמים לצרכים של ותיקים המבקשים לצבור מומחיות במהירות ולהיכנס לכוח העבודה.

האם חיילים משוחררים יכולים להשתמש בהפקדות האישיות שלהם כדי לממן את הקורסים שלהם?

כן, חיילים משוחררים יכולים להשתמש בהפקדות האישיות שלהם כדי לממן את הלימודים. ניתן להשתמש בהפקדות אלו למטרות חינוכיות מאושרות, לרבות דמי קורס, הכנה למבחן פסיכומטרי, או אפילו קבלת רישיון נהיגה.

האם יש מלגות זמינות לוותיקים העוסקים בקורסים?

כן, קרנות ועסקים שונים מציעים מלגות במיוחד עבור ותיקים. מלגות אלו שואפות לתמוך בוותיקים בעיסוקיהם החינוכיים ולספק הזדמנויות לצמיחה אישית ומקצועית.

האם ותיקים יכולים לגשת להלוואות למטרות חינוכיות?

בהחלט, לחיילים משוחררים יש גישה להלוואות מעוצבות במיוחד עם ריבית נמוכה ותנאי החזר נוחים. הלוואות אלו מסייעות לוותיקים לכסות את עלויות החינוך וההכשרה.

מה ההבדל בין מסלולים פורמליים ובלתי פורמליים לקורסי חיילים משוחררים?

המסלול הפורמלי כרוך בלימודי תואר אוניברסיטאי המחייב בחינות בגרות ופסיכומטרי. המסלול הבלתי פורמלי מתמקד בקורסים מעשיים ומקצועיים. בעוד שתואר מציע סיכויים רחבים יותר, קורסים מקצועיים מספקים מיומנויות ספציפיות וכניסה מהירה יותר לכוח העבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוהבים לקרוא על תחום מכירות? השאירו פרטים והירשמו לקבלת עדכונים

עוד בתחום המכירות:

פגישת יעוץ עם שלומי ליבוביץ' - מאסטר במכירות

אתם כמעט שם... מלאו פרטים ותועברו אל השאלון ב YOU TEST
50%

חשוב למלא את כל הפרטים במדוייק על מנת לקבל את התוצאות

Call Now Button