לפני שבוחרים בעל מקצוע לביצוע העבודה - מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר על מנת להבין את סדר הגודל של המחיר הראלי
חשוב לחלק את התשלום עם בעל המקצוע לחלקים לפי קצב ההתקדמות - ככה תשמרו על האינטרס המשותף שהעבודה תתבצע.
התקשרו כבר היום ובידקו האם גם אתם יכולים לחלץ הון כנגד הנכס שברשותכם
הידעת: אם הנך בעל נכס ומעל גיל 60 תוכל לחלץ הון עצמי כנגד הנכס שלך ללא החזר חודשי בכלל!
אין לך הון עצמי? התקשר וגלה כיצד גם אתה יכול כבר היום להתחיל להשקיע בנדל"ן
לפני ביצוע עסקה - חייבים להתייעץ עם שמאי מקרקעין.
לא רוצים לקחת משכנתא? הצטרפו אלינו להשקעה באחד הפרויקטים שלנו!

תצהיר נוטריון לחברת נדל”ן

נדל"ן בחו"ל ובארץ

יש לכם חברה שעוסקת ביזמות נדל”ן? החברה רוכשת נכסים בחו”ל? משווקת קרקעות ונכסים בארץ? נוטלת משכנתאות במסגרת עיסוקהּ? הגורמים האמונים על התהליכים הללו צפויים לבקש שתספקו להם תצהירים חתומים נוטריונית. במאמר זה נמפה לכם שורה של מקרים בה אתם תצטרכו תצהירים מעין אלה.

רכישת נכסים בחו”ל

רכישת נכסים בחו”ל אינה דומה, בהכרח, לרכישתם בארץ. סוגיה הביטחונות שונים, נהלי העברת הנכסים (הערת אזהרה) אינם בהכרח דומים למה שקורה בארץ ולכן על מנת להעביר בעלות מהמוכר אליכם, כחברה רוכשת, אתם תצטרכו לספק שורה של מסמכים כמו הוכחות שיש לכם איך לשלם את הכסף (לבנק המלווה בחו”ל), מסמכים הקשורים לקשר שלכם לאותה מדינה, אזרחות, תושבות וכד’. ישנן מדינות המגבילות רכישת נדלן רק למי שיש לו קשר אזרחי אליהן. את האישורים הללו חשוב לתרגם באמצעות נוטריון משום שבכל העולם מוסכם שאישור כזה הנו חלוט. מה שכתוב בו – מחייב.

תביעות קניינים או תביעות שלכם נגד הקונים

בשבתכם כחברה שמוכרת נדל”ן, הקונים שלכם ייאלצו לתבוע אתכם מעת לעת, למשל אם לא סיפקתם להם את המפתח במועד בו התחייבתם בחוזה, או אם נמסרה דירה שלא לפי המסוכם (שלא התאימה למפרט). טעויות כאלה קורות, וכניסה לסיפור של תביעה על נכס נדל”ני אינה דומה בכלל לתביעה אזרחית רגילה. אתם תידרשו להציג לא מעט מסמכים המעידים על צדקת דרככם בהליך המשפטי, שהם מסמכים מחייבים בתחום רכש הנדל”ן. תצהיר נוטריון לחברת נדל”ן יצטרך להיות מנוסח עבורם כדי לוודא את אמיתותם ולחזק את הצד שלכם כמי שצודק. גם כאשר אתם תובעים קונים או שוכרים, תצטרכו להצטייד במסמכים שונים המחזקים את הגרסה שלכם, רובם מסמכים רשמיים מתחום הקניין בנדל”ן.

לקיחת משכנתא על ידי חברת הייזום

פעמים רבות, לא הבעלים של החברה ולא הסמנכ”ל שלה, אלא החברה, כישות אחת, תבקש לקנות מהחסכונות שלה נכסים נדל”ניים על מנת להתרחב. הבנקים בישראל מבקשים תצהיר נוטריון לחברת נדל”ן המוכיח כי היא תעמוד בכללי פירעון ההלוואה ובלוחות הזמנים שלה. יוכן עבורכם תצהיר נוטריון לחברת נדל”ן שהוא ייעודי לרכישת נכסים. על פיו, הבנק יכול להשתלט על נכסים לא משולמים. ניתן גם לחתום על שעבודים לנכסים אחרים כדי לרכוש באמצעותם נכסים חדשים.

דברים שחשוב להקפיד עליהם בהתקשרות עם נוטריון

במידה ומדובר על נדל”ן בחו”ל, חשוב לוודא שהנוטריון בקיא בשפת היעד ויכול לספק תרגום נוטריוני במידת הצורך או עובד עם מישהו בעל שם שבקיא בה והוא יכול לאשר תרגומים בשמו. במידה והעסקה נעשית בארץ, חשוב שהנוטריון יהיה בעל רקע נדל”ני על מנת לזהות עוולות של הגורמים שפועלים מולכם או עוולות שלכם מולם ולהתריע לפני החתימה. בל נשכח כי מסמך חתום נוטריונית מחייב, ממש כמו פסיקה בבית משפט. לכן, על הנוטריון לקבל החלטות מדויקות על בסיס האמת בלבד. חשוב לעבוד רק עם נוטריון אשר מחויב לכך.

בצלחה!

עולם המנטורים הישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוהבים לקרוא על תחום הנדלן, השאירו פרטים והירשמו לקבלת עדכונים

עוד נושאים בתחום הנדל״ן:

אתם כמעט שם... מלאו פרטים ותועברו אל השאלון ב YOU TEST
50%

חשוב למלא את כל הפרטים במדוייק על מנת לקבל את התוצאות

Call Now Button